Jacek Pawlak (ur. 1963) jest prezesem Toyota Central Europe (TCE, do marca 2022 roku Toyota Motor Poland) i odpowiada za działalność i rozwój marek Toyota i Lexus w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W 2012 roku został pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem Toyoty i stoi za sukcesem marki na polskim rynku.
Jest absolwentem Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej (1982-1987). W 2006 roku ukończył studia doktoranckie na kierunku Instytucje Finansowe i Strategie Gospodarcze Firm na Uniwersytecie Warszawskim i uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych.
Z przedstawicielstwem Toyoty w Polsce jest związany od 1991 roku, tj. od początku istnienia spółki Toyota Motor Poland, a od 1999 roku pełni wysokie stanowiska kierownicze. Był Dyrektorem Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej, w 2002 roku został Dyrektorem Handlowym, zaś rok później Dyrektorem Zarządzającym. Kiedy obejmował stanowisko Dyrektora Handlowego, sieć dealerska Toyoty liczyła 53 stacje.
We wrześniu 2006 roku w ramach awansu został przeniesiony do europejskiej centrali Toyoty na stanowisko Dyrektora ds. rozwoju projektów strategicznych i sprzedaży w Europie. W 2010 roku wziął odpowiedzialność za wdrażanie nowej strategii Toyoty dla pięciu największych europejskich rynków – Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Włoch. Jego zespół zajmował się m.in. nową koncepcją oferty aut miejskich i samochodów dostawczych.
Po pięciu latach sukcesów w Toyota Motor Europe, dr Jacek Pawlak wrócił w 2012 roku do Warszawy i objął stanowisko prezydenta Toyota Motor Poland, zostając pierwszym w historii Polakiem zarządzającym polskim oddziałem Toyoty. W tym czasie Toyota zajmowała na polskim rynku 5. miejsce z roczną sprzedażą na poziomie 20 000 egzemplarzy.
Zmiany w sposobie funkcjonowania Toyota Motor Poland i sieci dystrybucji rozpoczął od analizy kluczowych obszarów, takich jak postrzeganie marki, konkurencyjność na rynku klientów indywidualnych czy strategia flotowa. Zespół pod jego kierunkiem wyznaczył 17 nowych projektów, które miały zwiększyć konkurencyjność Toyoty. Znalazł się wśród nich m.in. projekt przebudowy sieci dilerskiej, projekt zwiększenia rentowności zarządzania firmą, projekt wzmocnienia współpracy między kluczowymi działami centrali, projekt zwiększenia sprzedaży flotowej i liczby kontraktów na zarządzanie flotami, projekt wzmocnienia wizerunku marki w obszarach marketingu i PR, projekt popularyzacji hybryd i zwiększenia świadomości tej technologii, projekt ugruntowania jakości obsługi serwisowej oraz zarządzania dystrybucją części i akcesoriów, a także projekt rozwoju systemów finansowania w formie najmu i leasingu, który obecnie jest znany pod nazwą KINTO ONE i został wprowadzony jako jeden pierwszych w europejskiej sieci dystrybucji.
Pierwszy rok realizacji nowej polityki przyniósł umocnienie się Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym i awans w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych z piątego na trzecie miejsce. Od 2020 roku Toyota jest najpopularniejszą marką samochodów w Polsce. W tym samym roku dr Jacek Pawlak otrzymał tytuł CEO of the Year przyznany przez polską organizację biznesową Executive Club. Sprzedaż marki w 2021 roku osiągnęła poziom 75 tys. samochodów, z których 57% stanowiły hybrydy.
Innowacyjność polskiego oddziału Toyoty, kierowanego przez Jacka Pawlaka sprawiły, że w 2016 roku objął równoległe stanowisko prezydenta spółki Toyota Central Europe działającej na terenie Czech, Słowacji i Węgier.
1 kwietnia 2022 roku Toyota Motor Poland otrzymała nazwę Toyota Central Europe i stała się nową centralą dla regionu Europy Środkowej. Pod kierownictwem Jacka Pawlaka Toyota Central Europe (TCE) odpowiada obecnie za rynki w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. We wrześniu 2022 roku prezes Toyoty został laureatem V edycji plebiscytu BRANDME CEO magazynu Forbes, w którym nagrodzeni zostali najbardziej autentyczni liderzy biznesu, cechujący się odwagą, transparentnością i realizujących swoją misję z pasją.